jag vet allt om djuren

Hej alla läsare!
Här är jag, Ossian, igen och gästbloggar. Helgen har varit ganska rolig. Igår var vi på Klubb Swinger på Stars, det var kul, de vanliga var där, tyvärr så tog mina pengar slut på tok för tidigt in i kvällen. Otajmat nog (såklart) trilskades mitt kort mitt uppe i cigarettinköp på 7-Eleven och det var mycket pinsamt att säga att jag ville visst inte ha några Prince iallafall, inför den minst tio pers långa kön. Men Stig var schysst nog att bjuda på cigg resten av kvällen. Tack Stig.  
Bild från Klubb Swinger med arrangören själv, Stig!

Kvällen slutade tyvärr i fiasko. När jag kom hem vid halv två-tiden märkte jag att jag var ensam hemma, jag kom på att mamma Cecilia är ju uppe i Stockholm på teaterbiennalen. Glad i hågen som jag var korkade jag upp en flaska rött, tände en cigg, dansade runt i lägenheten och sjöng med för full hals i Meat Is Murder-plattan. Underbart tänkte jag, och kände mig sådär lycklig som man bara känner sig när man får hänge sig fullt ut. Ack, den fåordiges hantverk. Jag blev övermodig och ringde DIG.

Ett samtal som kvickt ändrade karaktär och blev ångestladdat senare, och glädjen var som bortblåst. 

"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."

Veckans glada nyhet är min nya dikt. En dikt av och HUR mig. Få se om ni känner av vad jag syftar på. Jag vill gärna att ni lyssnar på denna medans ni läser. Och om ni vill, läs dikten högt för er själva. Det blir så mycket mer levande så, tycker jag.

/>


FÅNGST

Jag vill dricka dig
jag vet allt om djuren
i dom korsfästas ådror
jag vet allt om sprickorna
i hissgolvet och tecknen
på femte våningen

Jag vill dricka dig
som ett skrämt barn
dricker elektricitet
som Gudarna
dricker sina händer
som fotomodellen 
dricker sin skönhet

Jag vill dricka dig
som mörkret dricker ögon
som bödeln
dricker den dödsdömde
som den dödsdömde
dricker sitt sista glas vin

Jag vet allt om harmoni

/O

Kommentarer
Postat av: agnes

hahah! det därvar typ en riktig dikt du suttit och filat på under ensamma nätter, confess!!

2009-04-22 @ 02:13:36
Postat av: josef

haha, tack för ett gott skratt. det där kan ha varit det sämsta jag läst på länge.

2009-11-27 @ 12:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0